Vrste bicikala!!!


Naravno,prvo i osnovno da vam predstavim vlastiti model bicikla,naime radi se o hibridnom touring biciklu marke Trek,model 7100.Na slici ispod možete vidjeti kako je bicikl izgledao kad sam ga tek kupio,znači orginal bez ikakvih dodataka:
E a sad da vam ukratko objasnim zašto sam se ja odlučio baš za ovaj model i što to znači hibridni bicikl.
Posljednih par godina kod nas je najčešći bicikl „Mount bike“,ili kad bi doslovno preveli planinski bicikl,ali ako pogledamo praktično,koliko bilo tko od nas vozi bicikl po stazama za kakve je Mount bike i namijenjen?!Realno svi se uglavnom držimo ulice i ceste,a vrlo rijetko zalutamo na kakvu stazu po livadama i planinama.Upravo s tom mišlju sam ja otišao kupiti svoj bicikl i naravno kupio sam hibrid touring biciki!
U mlađim danima još kao dijete i ja sam vozio mount bike i mogu zaključiti da taj bicikl baš i nije praktičan za vožnju po umjetnim površinama(beton,asfalt) kao recimo neki cestovni bicikl,prvo mount bike je malo teži bicikl zbog konstrukcije okvira koji je prilagođen malo većem opterećenju zbog vožnje po neravnim površinama,a još je dosta sporiji i neudobniji za razliku od cestovnog bicikla iz tog razloga što ima manje kotače i šire radijalnije gume tj.gume sa malo većim i dubljim šarama.Iz istog razloga što su kotači manji težište bicikla je malo povišeno zbog mogućnosti extremnije vožnje što dodatno pridonosi neudobnosti vožnje.

Za razliku od mount bike-a totalna suprotnost je cestovni bicikl,to su uglavnom oni specijalni bicikli ili „specijalke“koje možemo vidjeti na utrkama i slično.Ti bicikli kao prvo imaju lakše okvire i puno veće kotače koji su i dosta tanji što pridonosi većoj brzini,ali su striktno namjenjeni vožnji po umjetnim površinama (beton,asfalt) i nisu baš praktični da se na njih montira kojekakva oprema tipa blatobrani,bisage i ostalo.Međutim na takvim biciklima vozač je više u ležećem položaju zbog  aerodinamičnosti jer ipak je riječ o trkaćem biciklu,pa iz tog razloga takav bicikl baš i nije namjenjen za duže vožnje jer u takvoj poziciji biciklist može imati problema sa bolovima u vratu i leđima.

E sad napokon dolazimo do hibridnog bicikla.Dakle hibridni bicikl je po nešto najbolje iz oba svijeta,kao prvo takav bicikl ima jednake ili slične veličine kotače što pridonosi udobnosti,a još su kotači i nešto širi i radijalniji tako da katkad možete voziti i po ne asfaltiranom terenu ali malo manje agresivno nego što možete sa mount bikeom.I cijeli okvir je slične veličine cestovnom biciklu,znači niže težište što pridonosi stabilnosti,a uspravni položaj biciklista je isto tako puno udobniji za duže vožnje,znači bez bolova u vratu i leđima,a i puno je lakše iz takve pozicije pratit promet oko sebe i lakše će vas vozači motornih vozila uočit!!Naravno još jedna bitna stvar je da na hibridni bicikl možete puno lakše montirat dodatnu opremu,od nosača tereta,bisaga,blatobrana itd..dok na nekim cestovnim biciklima tako nešto uopće nije moguće,a pogotovo nije moguće montirat nosač tereta i bisage iz tog razloga što takvi bicikli imaju kraće rame tj. razmak između pedala i stražnje osovine je dosta manji pa bi u tom slučaju,ako bi i uspjeli montirat nosač tereta i bisage,prilikom pedaliranja svaki put bi nogom udarili u te iste bisage.I da ne zaboravimo da na hibridnom touring biciklu zbog mogućnosti opterećivanja dodatnim teretom je vrlo važan i prijenos,tj. mjenjač odnosno zadnja kaseta koja ima još jedan poseban malo veći zupčanik s kojim je puno lakše vozit po usponima kad je bicikl dodatno opterećen,to vam je nešto slikovitim riječnikom opisano kao kod teretnih vozila prva brzina.

Evo ispod možete vidjeti sliku mog bicikla sa trenutnom opremom:



Broj komentara: 7:

  1. Po prvi puta čujem za hibridni bicikl ako ti je vjerovat na riječ i jako kvalitetan i višenamjenski također. Ja osobno bicikle provjeravam ovdje ima puno vrsta bicikala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na komentaru,
      Hibridni bicikl je super,slobodno proguglaj,ja sam sa svojim prezadovoljan,i mogu se pohvaliti sa već par tisuća kilometara bez ikakvih problema,(osim jedne probušene gume:-))

      Izbriši
  2. A koja je razlika između trekking i hibrida? Hibridi imaju isto 28" kotače i možda tanje gume? Jel velika razlika u težini bicikla između 12 i 15kg?

    OdgovoriIzbriši
  3. U biti trekking bicikl je isti bicikl kao i hibrid sam što je trekking bicikl opremljen svom mogučom opremom za duža putovanja ili svakodnevnu višenamjensku upotrebu,od blatobrana do nosača tereta itd...A što se tiče težine za bicikl opčenito svaki kilogram je bitan,ali iz vlastitog iskustva mogu reći da razlika u par kilograma ne pravi razliku,samo treba vodit računa od kojeg je materijala bicikl,tj kakve je kvalitete jer lakši bicikl ne znači da je i kvalitetniji i bolji i obrnuto,sve ovisi za kakvu namjenu je predviđen!

    OdgovoriIzbriši
  4. Malo sam probao jedan hibrid. Bicikl lagan, doslovno ga možeš mali prstom dići, ali me muči neudobnost. Nema prednje suspenzije i osjeti se baš svaka neravnina na cesti. Nemam pojma kako bi izgledao silazak sa rinzola i obratno. Ne znam, možda stvar navike.

    OdgovoriIzbriši
  5. Odgovori
    1. Naravno!!
      Svaki dan na posao,sve skupa oko 50 km dnevno!!

      Izbriši